A luxusautógyár alapító Ferry Porsche fia, Ferdinand Alexander már gyermekkorában is nagy érdeklődéssel volt az autók iránt, számos alkalommal kísérte el nagyapját a zuffenhauseni gyár központi tervezői és fejlesztési irodáiba.
1942-ben Stuttgartban elkezdte középiskolai tanulmányait, de a háború miatt Zell am See-be kellett költöznie és csak évekkel később, 1950-ben térhetett vissza szüleivel. A középiskola után pár évvel beiratkozott az Ulmi Formatervezői Főiskolára, ahonnan egy év után a vizsgabizottság eltanácsolta a kétségbe vont tehetség indokával. Tapasztalatot így „csak” a gyár fejlesztési osztályán keresztül, Erwin Komenda tervezési igazgató keze alatt tudott szerezni.
A fiatalember hamar bizonyságot tett formatervezői képességeiről, hiszen gyurmából felvázolta a mai napig lenyűgöző 356-os modellt leváltó új formavilágot. 1958-tól hivatalosan is csatlakozott a Porsche vállalat tervezői osztályához, ahol ’62-re át is vette a vezetést. Rá egy évre a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon debütált a Porsche 901 (később a 911-es), amely az ő rajzai alapján készült, s amely évekkel később dizájn-klasszikusként a New York-i Modern Művészetek Múzeumának örök kiállítási darabja lett.
Munkássága jó időre meghatározta a Porsche luxusautók stílusjegyeit. Nevéhez olyan - az autósvilágban meghatározó szerepet betöltő - modellek kapcsolhatók, mint a legenda Type 804 Formula-1 vagy az örök klasszikus versenyautó, a 904 Carrera GTS.
1972-ben elhagyta a világhírűvé vált családi vállalkozást és megalapította a Porsche Design stúdiót, ami rövid idő alatt a világ egyik legnevesebb formatervezői irodájává vált. Az utóbbi időben a Porsche AG felügyelőbizottságának tiszteletbeli elnöke is volt, de 70. születésnapját követően visszavonult. 2012. április 5-én hunyt el.
(Forrás: Luxorium.hu)