A szív dobbanásához elég egyetlen embléma is, amely heves érzelmeket juttat felszínre, a Porsche emblémája pontosan ilyen.
A kezdetekkor még nem viselték a látványos jelvényt a Porsche autói, azokon egyedül a PORSCHE név árválkodott. A logó készítésének ötletét az Atlanti-óceánon túl csepegtették Ferdinand Porsche fiának fülébe, aki szerencsére megfontolta a javaslatot, ezért láthatjuk ma a Porschékon a már messziről megismerhető emblémát.
Ugyanis az Amerikai Egyesült Államokban is piacra lépő márka az egyik kaliforniai importőr felvetésének is köszönheti a mára ikonná vált címert. Max Hoffmann osztotta meg a gondolatait annak idején Ferry Porschéval, és felhívta a figyelmét, hogy autóiknak számos erényük mellett még valamivel ki kell tűnni a többi sportkocsigyártó közül az eladások további növeléséhez. Ferry a logó első vázlatát egy New York-i étteremben egy szalvétára rajzolta, majd később az egyik náluk dolgozó mérnök, Franz Xaver Reimspieß segítségével neki is láttak a logó tervezésének. Mondani sem kell, számtalan változatot kipróbáltak, mire eljutottak a ma is ismert címerig
Mivel a Porsche család második otthonának Stuttgart számított, a város és a tartomány (Baden-Württemberg) címerét ötvözték. Stuttgartot a tizedik században lótenyésztők alapították, így a logó közepén a fekete ágaskodó ló uralkodik, felette a Stuttgart felirat. A négylábú testtartása egyértelműen erőt sugároz, a előre rugaszkodást fejezi ki. A lovat Baden-Württemberg színei, a vörös és a fekete fogják közre, stilizált szarvasagancsokkal díszítve, hiszen a történelmi tartomány címerállatai a szarvasok. Ezek a motívumok mind a szintén 1952-ben alapított Baden-Württemberg tartomány, mind két elődje Württemberg-Baden, illetve Württemberg-Hohenzollern tartományok címereiben megtalálhatóak. Ezen elemek fölött a márkanév olvasható, az egészet pedig egy pajzs formájába rendezték, ezzel is erősítve az embléma címer jellegét.
További érdekesség, hogy a helyi hivatalnokok nehezen akartak rábólintani a logóra, hiszen az városi, illetve tartományi jelképek felhasználásával készült. Ám végül éppen emiatt, a lokálpatriotizmus miatt fogadták el, úgy gondolták, ha a nemzetközi piacokon is szereplő sportkocsigyártó ilyen fontosnak tartja az anyaföldet, akkor az nekik csak pozitív reklám lehet.
Először csak a kormányra került fel a jelvény 1952-ben. Egészen 1955-ig kellett várni, hogy megjelenjen a 356 orrán is, persze a Porsche felirat se tűnt el. Eleinte a csomagtér-fogantyút díszítette, bár ma már nincsen ilyen, a logó a mai napig itt is megtalálható minden Porschén. Ez gyorsan kiderült a bevezetés után, egyértelműen a kocsik ékszerévé vált, úgyhogy négy évvel később, 1959-ben már a keréktárcsákra is jutott belőlük, ami lehetővé tette, hogy oldalról is felismerhetővé váljanak a márka típusai. Nem mintha bármiféle hiányt szenvedtek volna egyediségben, de jól szemlélteti a történet, hogy a márkaarculat kiépítéséhez elengedhetetlen egy szépen csillogó, azonnal felismerhető szimbólum. A Porsche esetében olyan emblémát sikerült alkotni, amelyet már gyerekkorban felismernek a srácok és a kislányok, ráadásul hőn áhított tárggyá is válik számukra egy ilyen logóval ellátott autó. Időtlen, ideig-óráig tartó divathóbortoktól független alkotás, amely több, mint ötven év alatt csupán apró változásokon ment keresztül. Módosították kicsit a betűk karakterét és a ló vonalai is finomodtak kissé, hogy Ferry Porsche és Franz Xaver Reimspieß történelmet író alkotása még legalább ugyanennyi ideig csilloghasson, kicsik és nagyok álomautóján, a Porschén.