Minden ami Porsche

A Porsche világa

Porsche Cayenne S Diesel teszt

2016. december 18. - Porsche Blog

Közel 2000 kilométeren keresztül faggattuk a Porsche Performance Drive verseny keretein belül a Porsche talán legnagyobb érdeklődésre számot tartó újdonságát, a Cayenne V8-as dízelmotorral szerelt változatát. Ukrajna helyenként hófödte hegycsúcsait meghódítva, kátyúk ezreit magunk mögött hagyva, majd a lengyel autópályákon száguldozva űztük a multifunkcionális négykerekűt, így a lehető legszélsőségesebb próbatételben volt része tesztautónknak. De vajon kiállta-e a próbát? - az Autópult.hu tesztje.

cayenne_1.jpg

Száguld az idő. Mintha csak néhány éve történt volna, hogy egy sportautók gyártásával híressé vált vállalkozás álmodott egy nagyot és SUV-t dobott piacra. A Cayenne sikeresen egyesítette a márka filozófiáját a praktikummal, parittyaként egekbe lőve az eladásokat. A Porsche félig megszűnt családias vállalkozás lenni, s néhány év, valamint egy generációváltás után már több új modellsorozatot is útnak indított, megnyitva és kiteljesítve a ’prémium plusz’ szegmenst.

Nos, ez a néhány év valójában egy teljes évtizedet jelent, miközben a Cayenne második generációjával immár három esztendeje találkozhatunk. 2010-ben ezt meg is tettük: a háromliteres dízelmotorral hajtott típus már akkoriban a Porsche legnépszerűbb modelljének számított. Ez ma sincs másképp, miközben az Audi/VW-féle hajtáslánc változatlan formában történő felhasználásért folyamatosan éri kritika a márkát. A Cayenne Diesel és S Hybrid lemezei alatt ráadásul az összkerékhajtási rendszer is egyszerűbb, mint az erősebb testvérekben. A válasz megérkezett: az S Diesel továbbfejlesztett, 4,2 literes V8-as dízelmotorja nem csak a kategória egyik legerősebbje a maga 382 lóerős teljesítményével, de képességek terén is a márka legjobbját nyújtja.

Mielőtt azonban rátérnénk a hajtáslánc kérdésére, nem árt megnézni, mivel is állunk szembe. A Cayenne méretek tekintetében a kategória átlagát hozza. Nem is akar óriás lenni, hiszen a sportosság kategóriájához mérten kiemelkedően magas helyen szerepel a fejlesztési rangsorban. Viszont ez koránt sem jelenti azt, hogy a helykínálat nem lenne megfelelő. Kelet-Európát átszelő túránkon négy felnőttet, ötnapnyi csomagjukat és még jó pár táska útravalót elnyelt a legmagasabb Porsche. Ennél, a litereknél és a centimétereknél még fontosabb, hogy ez a négy felnőtt olyan kényelemben ülte végig a naphosszat tartó autózást, hogy egyszer sem fordult meg a fejükben az, hogy ki kellene szállni kinyújtózni. S nem csak azért mert mindvégig a győzelem reménye lebegett a szemük előtt…
cayenne_2.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://porschevilaga.blog.hu/api/trackback/id/tr87677204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása